Untuk apa gua letak nuffnang ni pun gua tak tahu.

Tuesday

Perkauman Itu Sudah Diwarisi

Gua bukan saja lahir didalam masyarakat yang racist, malahan gua telah dibesarkan dalam masyarakat yang mengamalkan amalan racist sehingga gua rasa itu ialah sesuatu yang dibolehkan.

Tahukah kalau jumpa ular dengan macha, pukul mana dulu?

Gua malu brada. Tapi gua juga bukan nak salahkan orang dulu-dulu. Ntah apa yang mereka lalui sampai membenci benar golongan bayang ni. Cuma gua rasa tak wajar diwariskan kepercayaan ini.

2 comments:

Anonymous said...

Pernah dengar teori Bandura di mana kanak-kanak mula belajar dengan imitasi? contohnya seperti berjalan, dia melihat ibu banya berdiri dan cuba meniru perlakuan mereka dengan berusaha berjalan, but then, semakin kita membesar, kita sudah mampu untuk berfikir dan menimbang tara setiap suapan maklumat, akhirnya kita yang pilih dalam proses imitasi itu.

Mr. AL said...

tak pernah dgr. tp, yelah2. Aku dah besar. Dah boleh fikir sendiri.