Untuk apa gua letak nuffnang ni pun gua tak tahu.

Monday

Happy Birthday Fred Mercury


Ini hari, gua sebenarnya tak ingat. Tapi lepas je gua klik home, gua tengok logo Google berubah lagi. Terus gua teringat Fred Mercury. Lagipun sebab gua like page Queen. Bila je gua klik, terus dia mainkan doodle tu. Menarik!





Sedikit info pasal Fred. Beliau ialah penyanyi untuk kumpulan yang dikenali ramai, Queen. Lu tak layan, lu memang rugi. Fred asalnya dari India. Dilahirkan pada tanggal 5 September 1946 sebagai Farrokh Bulsara. Nak tahu lebih? Lu pergi google sendiri.


Kalau lu kenal gua, lu mesti tahu gua berjiwa rock. Antara idol rock gua, selain daripada Dave Grohl, sudah semestinya Fred Mercury. Hatta Dave pun minat beliau, mana boleh gua tak follow.


Happy Birthday Fred! 




Gua sebenarnya tak sabar ni nak tunggu filem yang bertemakan kehidupan Fred/Queen ditayangkan. Dilakonkan oleh pembawa watak Borat tu kalau tak silap. Pergi lah google sendiri. Malas gua.

No comments: