Untuk apa gua letak nuffnang ni pun gua tak tahu.

Sunday

Hati Kering

Hati kering merujuk kepada seseorang yang tak fikir pasal orang lain. Selalu buat hal sendiri je. Contohnya macam pakai kain pelikat pergi tengok wayang dengan alasan "Lantak gua lah. Gua nak keselesaan waktu menonton wayang. Duit wayang duit gua, ada ganggu siapa?"


Tapi sebenarnya tahu tak, mostly orang yang hati kering ni dia sebenarnya fikir pasal apa orang lain fikir pasal dia. Geddit?

Dia nak orang fikir yang dia hati kering. Again, geddit?

Tapi tahu tak, sebenarnya penting untuk kita fikir pasal orang lain. Orang yang tak fikir pasal orang lain, mereka selalunya akan fikir, benda tak jadi lagi, biarlah.

Biar sini gua nak nasihat. Benda tak jadi, lu boleh cakap. Tapi kalau benda dah jadi, dan benda tu bukan benda kecik macam perahu yang terlajak, baru lu nak menyesal. Maksud gua bukan benda kecik tu, macam benda yang kalau dah jadi, menyesal la lu seumur hidup.

Emo mood ON.

Biar sini aku bagitahu. Penting untuk jaga perasaan orang lain. Kalau dah jadi macam aku, banyak benda dah berlaku dan dalam banyak-banyak tu, banyak juga orang yang aku sayang hilang, korang rasa menyesal ni membawa makna lagi tak? Ye, aku tak boleh nak kawal siapa yang tinggal, siapa yang pergi. Tapi bayangkan kalau perasaan diorang aku jaga?


in b4, yes. I almost cry now.

1 comment:

Akim Iqbal said...

kau mcm butthurt ngan someone jer ? hik3.