Untuk apa gua letak nuffnang ni pun gua tak tahu.

Sunday

Kitaran

Golongan yang terdahulu, abang-abang kakak-kakak aku, termasuk la sesiapa sahaja yang lahir sebelum tahun 80an akan kata, budak-budak sezaman aku ni manja. Kalau waktu mereka dulu, semua susah. Bas, basikal susah nak ada. Yang aku ni beruntung.

Sekarang aku dah besar, umur pun dah sesuai menikah. Aku tengok budak-budak zaman sekarang. Aku, dan yang sezaman dengan aku kata, budak-budak zaman sekarang ni manja. Waktu aku kecil dulu susah. Hp, internet, moto, astro, semua tu tak ada. Yang mereka ini beruntung.

Genggam erat kataku,

Budak-budak zaman sekarang bila dah besar nanti, akan kata budak-budak di kemudian hari manja. Yang waktu mereka kecil dahulu, paling hebat pun bawa motor je ke sekolah. Yang kemudian ni beruntung.

Genggam erat kataku,

Yang mereka kata aku dan sezaman itu manja, hidupnya lebih beruntung dari yang hidup di tahun-tahun sebelumnya. Mereka dikatakan manja. Mereka tidak sedar, yang mereka beruntung.

No comments: