Untuk apa gua letak nuffnang ni pun gua tak tahu.

Sunday

Kuih Lapis

Pagi tadi, aku keluar nak menjamah sarapan di warung dekat sini. Sarapan-sarapan pun, ada lah dalam pukul 11. Tengah sedap aku menyentap kuih lapis ditemani si gadis MANIS nescafe ais, tiba-tiba terdengar buny;.

GEDEGANG!!!

Aku usha. Tak jauh dari situ, terjadinya kemalangan ringan. Ringan tak ringan, awek yang naik motor tu sampai menangis lah jugak.


Aku alihkan kembali pandangan aku ke santapan aku. Persetan mereka. Tapi orang keliling aku, termasuk lah makcik cashier tu kemain lagi kecoh. Sampaikan aku rasa kalau perompak sental habis duit dalam laci pun dia takkan perasan. Tapi kecoh di mulut je lah.


Baru aku nak suap kuih lapis lapisan yang tengah-tengah(ya, aku makan kuih lapis layer by layer) seorang pakcik bagun terus pergi tempat kemalangan. Aku terkedu kejap. Apa aku buat kat sini? Aku malu dengan diri sendiri.


Selang beberapa minit(kuih lapis tak habis lagi, sebab aku sibuk dok tweets. Tak tolong orang takpe, janji tweet) pakcik tadi kembali ke mejanya. Kemudian aku terdengar dia dengan nada agak berbisik berkata kepada kawan semejanya;

"No dia 6310. Plat Penang tu."

=.= ceh....

in b4, aku tak pernah pandai fikirkan title.

5 comments:

eszol raar said...

babi punya tajuk!

Kays said...

apa tajuk sesuai ye?

Are Kam Eq Bayl said...

demm.. kat mana eksiden ?

Hatred24 said...

aku pun mkan kuih lapis selapis demi selapis

Hatred24 said...
This comment has been removed by the author.