Untuk apa gua letak nuffnang ni pun gua tak tahu.

Sunday

Masyarakat Kita

Orang kata, nak tengok masyarakat kita di masa depan nanti, tengok anak-anak zaman sekarang ni.

Tapi macam mana nak tengok masyarakat kita zaman sekarang pula? Yang ni aku kata, kita tengok apa yang ada kat tv, kat majalah, kat suratkhabar. Contohnya, cuba buka filem Kongsi. Di awal cerita, akan ada satu dialog macam ni;

"Manis Nescafe ni. Macam perempuan semalam aku main."

Tengok pula berita. Kes buang bayi lah, zina lah dah jadi bahan berita harian.

Pastinya ada sebilangan yang akan geleng-geleng kepala dan ucapan istifar akan kedengaran menandakan tanda terperanjat. Tapi, itulah yang mencerminkan masyarakat kita sekarang.

5 comments:

flyz said...

nakla nescafe tu... :P

Kays said...

nescafe tu boleh dapat kat 7e

Akim Iqbal said...

7e bagan eh ? haha

Sab Buenoo said...

nes lo ada?

Mr. AL said...

@Akim
orang bagan bagus2. Minum pun cukup2 je gula.

@Sab
jangan katakan nes lo, nes pi, nesteh, nesbu, neslapa pun ada.