Untuk apa gua letak nuffnang ni pun gua tak tahu.

Saturday

Hari Kebodohan April #2

okay. Semalam aku post pasal prank April Fool yang epic oleh BBC tu kan? Tapi bila difikirkan balik, kita kat Malaysia ni ada prank yang lagi epic dari tu. Selalunya, prank dibuat pada 1 April dan akan berakhir pada hari yang sama, tapi prank yang satu ni telah digunakan dan dipercayai, entah dah berapa lama.

Prank yang aku maksudkan, prank pasal orang Islam yang kena bunuh dekat Spain tu. Haha, maksud aku... come on la. Korang percaya ke? Kalau takat baca dari website Malaysia je, pastu nak percaya, tak payah la. Disebabkan benda ni berlaku di Spain, kononnya, aku terus google website2 dari sana.

Sekarang, korang tgk pula website2 dari Malaysia ni. COPY PASTE! cehh! tahi gila. research tak nak, copy, paste dekat website sendiri, pastu menipu pula lagi rakan2 seagama. Makin sesat, buta hati la kita. Siap dpt dosa free lg tu. Bangang bangang bangang!


klik untuk tumbesaran maksima. pastu baca yang dalam kotak merah tu.




lepas aku dah google, ramai lagi orang yang rasional kat Spain tu. Korang google lah sendiri. Tapi ni antara respon mereka. TheModernReligion.


p/s; in a way, we actually celebrating April Fool's Day by fooling ourselves and our fellow muslim friends.

No comments: